De ce ati ales vanzari?

Posted by : Coko | duminică, 17 ianuarie 2010 | Published in

Sa recunoastem: ne-am ales o meserie GREA! Plina de refuzuri, directe sau indirecte, de sacrificii si eforturi, dar si plina de satisfactii atunci cand reusesti.

Eu mi-am ales vanzari din 2 motive: pentru ca auzisem ca se fac bani si pentru ca imi placea sa interactionez cu cei din jurul meu, sa glumesc, sa ascult glume, sa rad, sa fac schimb de informatii. Ambele motive, egoiste. Dar erau motivele mele si atata timp cat eu le consideram suficient de bune, am actionat in consecinta si am dat un job de back-office pe unul de vanzari.

Dupa un impact initial, pe care l-am resimtit ca pe un dus rece, in care am constatat ca "lumea" mea s-a schimbat total, mi-am dat seama ca sunt pe cont propriu. Nu vreau sa fiu inteles gresit, din ce in ce mai mult, vanzarile de succes sunt realizate cu o intreaga echipa de suport in spatele tau pe care esti nevoit sa te bazezi. Dar, acolo, pe teren sau in fata clientului, esti singur. Nu se mobilizeaza nimeni sa-ti faca tie targetul, sa-ti aduca clienti sau sa creasca rulajele. Sub coloana cu realizarile lunare/ trimestriale / anuale e trecut numele TAU - nu al echipei. Daca esti veriga slaba vei fi inlocuit imediat; nu ai prea multe sanse sau timp la dispozitie sa demonstrezi ceva. Trebuie sa fii rapid, eficace, motivat. Altfel pleci.

Am ingrosat motivat pentru ca acesta reprezinta in opinia mea cel mai important factor pentru un om de vanzari. Autosuficienta este letala. Daca ma multumeam cu putin, ramaneam in spatele calculatorului 9 h/zi cu o ora de pauza la pranz, tastand de zor, asteptand sa se faca ora 5 sa plec acasa si sa treaca anul ca sa primesc marire de salariu. Si aveam sanse ca peste 4-5 ani cand seful meu schimba jobul sau era dat afara, sa fiu promovat. Eu sau altul din cei cu care lucram in birou. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar nu vreau asta pentru mine.

Am scris mai sus care au fost motivele pentru care am ales sa lucrez in vanzari. Acum s-au inmultit putin:

1. In primul rand fluturasul de salariu - sunt permanent constient ca EU sunt cel care imi fac salariul.Muncesc mai mult si mai eficient - castig mai multi bani. Dorm pe mine la servici - luna viitoare va fi saraca.

2. Satisfactia incheierii unei vanzari. Momentul acela cand clientul semneaza contractul si inchei dealul, e ca un "orgasm profesional". Si imi da increderea necesara pentru a continua.

3. In continuare imi face deosebita placere sa interactionez in permanenta. Sper sa nu se schimbe niciodata acest lucru. As deveni probabil acru, plictisit, indiferent si neinteresant pentru partenerul de discutie. Citeam undeva ca vanzatorii trebuie sa vorbeasca mult. Eu cred ca vanzatorii buni asculta atent, vorbesc atat cat trebuie si actioneaza inteligent.

Voi de ce ati ales vanzari?

(0) Comments

Leave a Response